Windmolens

Duurzame energievoorziening De energiebehoefte stijgt nog altijd. Fossiele energiebronnen op aarde raken op. Als rentmeesters moeten we echter op een duurzame manier met de aarde omgaan. Daarom vindt de SGP het belangrijk dat de gemeente een actieve bijdrage levert aan het realiseren van energiebesparingen. De schoonste energie is namelijk de energie die je niet gebruikt. Daarnaast willen we rendabele, duurzame energiebronnen inzetten. Samen met de belanghebbenden dient zowel bij de nieuwbouw van een wijk als bij grote aanpassingen aan bestaande wijken te worden bekeken in hoeverre het mogelijk is om over te stappen op een andere manier van verwarmen. Zowel bij nieuwbouw als bij renovaties is het realiseren van een zo energiezuinig mogelijk pand het uitgangspunt.

Concreet:

• De gemeente zet energiecoaches in om energiebesparing te bevorderen.

• Draagvlak onder de bevolking voor verduurzaming wordt gestimuleerd.

• Tholen levert een substantiële bijdrage aan de energietransitie.

• Bij het realiseren van nieuwbouwwijken wordt onderzocht hoe een optimaal, duurzaam resultaat kan worden gerealiseerd met behulp van nieuwe technieken op het gebied van energievoorziening.

• De gemeente participeert actief in de Stichting Duurzaamheidskring Tholen en gebruikt dit netwerk om duurzaamheidsinitiatieven in Tholen op de kaart te zetten

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.