Werkgelegenheid

De SGP wil de lokale economie versterken en stimuleren. Zo creëren we een sociale arbeidsmarkt met voldoende werkgelegenheid voor onze inwoners. Daarom verwachten wij van onze lokale bedrijven dat ook zij hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. De nieuwe economie van online winkelen, 3D-printen, blockchain en robotisering vraagt om een bezinning op arbeid. Deze ontwikkelingen bieden ook kansen, met name voor jong talent.
Concreet:
• De gemeente zet in op voldoende werkgelegenheid en houdt rekening met de verschillende opleidingsniveaus.

• De succesvolle aanpak van de werkmakelaars wordt gecontinueerd.

• Er is een goed lokaal en/of regionaal onderwijsaanbod dat aansluit op de behoeften van de arbeidsmarkt.

• We trekken bedrijven aan die een substantiële bijdrage leveren aan de werkgelegenheid.

• Aan nieuwe bedrijven worden eisen gesteld op het gebied van sociale inclusie en duurzaamheid.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.