9 maart 2015

Werkbezoek & Verkiezingsavond

Werkbezoek en verkiezingsavond 06-03-2015

Op 6 maart jl. heeft SGP Tholen een werkbezoek en een verkiezingsavond georganiseerd. Samen met de waterschapsfractie van de SGP en de SGP fractie van de Provinciale Staten zijn vrijdagmiddag drie bezoeken afgelegd. Het eerste bezoek vond plaats in de haven van St. Annaland, waar de groep van 13 personen onder begeleiding van Projectbureau Zeeweringen en de aannemer, KWS, uitleg kreeg over de werkzaamheden in en rond de haven. Het bleek een bezoek dat voor iedereen interessant was. Waar veel mensen denken dat de dijken verhoogd worden, bleek juist dat de dijken ter plaatse niet verhoogd worden, maar juist verbreedt. De begeleiders gaven hier verduidelijkende uitleg over.

Onder toeziend oog van de lokale grondwerkers zijn de politici vervolgens afgereisd naar BCON energy systems, een innovatief bedrijf op het gebied van duurzame energie. Een belangrijk punt, zeker voor de SGP, die vanuit Bijbels perspectief probeert de aarde te bouwen en te bewaren. Duurzaamheid is daarbij een belangrijk item.
Bij BCON energy systems werd een bedrijfspresentatie gegeven door Dick Bruynzeel en Anton Geluk, waarin duidelijk werd dat het aanschaffen van zonnepanelen een goede investering kan zijn. Na deze presentatie werden diverse zonnepanelen gepresenteerd, met de nieuwste mogelijkheden en technieken.

Vanuit St. Annaland reisde het SGP-gezelschap vervolgens naar Poortvliet, naar camping Kruytenburg, waar de ondernemer voor koffie en gebak zorgde. Wethouder Hoek lichtte hier het recreatiebeleid van de gemeente Tholen toe aan de recreatieondernemers die aanwezig waren.
Na zijn betoog kwamen de internetproblemen in het buitengebied aan de orde. Harm van den Dikkenberg presenteerde diverse getallen en mogelijke oplossingen. Duidelijk werd dat dit probleem niet zo eenvoudig op te lossen is.

Na een eenvoudige maaltijd is in de Wellevaete in St. Annaland een verkiezingsavond gehouden. De avond werd door Dhr. P. Kriger, voorzitter van de GKV Tholen geopend. Hierna werd het verkiezingsprogramma van de Provinciale Staten door Dhr. Roeland (St. Annaland) toegelicht en het verkiezingsprogramma van het Waterschap door Dhr. Verloop (Oud Vossemeer). Vervolgens kwamen alle aanwezige kandidaten voor beide verkiezingen 1 minuut aan het woord, om zichzelf voor te stellen. Na een korte pauze kwam de zaal met vele vragen richting de kandidaten, onder andere over het buitendijks fietsen, over het openbaar vervoer in Oud Vossemeer en de koppeling Overheid-Ondernemer-Onderwijs. Na deze interessante avond sloot Dhr. Roeland de verkiezingsavond met gebed.

Voor foto's: Klik hier