8 december 2015

Warm bad voor vluchtelingen in Tholen

Terugkijkend op het afgelopen weekend willen wij hierbij dank en waardering uitspreken aan allen die hun bijdrage hebben geleverd bij de opvang van vluchtelingen in de Meulvliet te Tholen.

Zowel het college, de ambtelijke organisatie, vrijwilligers, bedrijven, kerken en verenigingen en natuurlijk de medewerkers van de Meulvliet hebben hun uiterste best gedaan om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Hoewel het maar een druppel op een gloeiende plaat is hebben wij gemerkt dat het organiseren van deze opvang veel doet voor de betrokkenen.

Ook hebben wij gezien hoe spontaan verenigingen en kerken, ieder op hun eigen wijze, activiteiten hebben georganiseerd. Hieruit blijkt dat de Thoolse samenleving, hoe divers deze ook in elkaar zit, in staat is gezamenlijk op te trekken. Het is mooi dat we iets van saamhorigheid kunnen bieden aan mensen voor wie zo’n ervaring alleen nog in het geheugen wordt gekoesterd.

Vrijdagavond 11 december 2015 organiseert SGP-jongeren een debat over de opvang van vluchtelingen.
Hierbij debatteren verschillende raadsleden over dit thema. 19.30uur in de Meulvliet te Tholen.