14 maart 2018

Thoolse SGP ontbijt met ondernemers

Ondernemersontbijt in Haestinge te Sint-Maartensdijk

Hoe ondernemend bent u? Deze vraag werd meegegeven aan ondernemers en de raadsleden en kandidaten van de Thoolse SGP aan het einde van het ondernemersontbijt in Dorpshuis Haestinge te Sint-Maartensdijk.

Kansen optimaliseren dienstverlening aan ondernemers
Een vraag die niet zomaar uit de lucht kwam vallen. Tijdens het ondernemersontbijt nam Ruud Muijt, nummer 8 van de kandidatenlijst van de Thoolse SGP, de aanwezigen mee in een zoektocht naar optimale dienstverlening van de gemeente Tholen aan ondernemers. Ook daagde Muijt ondernemers uit om mee te denken hoe er meer verbinding kan worden gerealiseerd tussen ondernemers en het onderwijs- en/of zorgveld.

Actuele onderwerpen besproken
Rond zeven uur ’s morgens stapten de eerste SGP-ers en ondernemers binnen. Een goede kans om te netwerken. Om half acht werd het ondernemersontbijt geopend. Aan de hand van een korte presentatie werden onderwerpen als koopzondag, 24/7 economie en het Thoolse ondernemers DNA besproken. Dit leidde in een aantal gevallen tot interessante discussies.

Compliment voor gemeente Tholen
Naast nuttige tips en aanbevelingen werd door diverse ondernemers een compliment gegeven aan de gemeente Tholen. Samenwerking tussen gemeente en ondernemers is in orde en de betrokkenheid groot. “Dat is mooi, maar als er ruimte tot verbetering is dan horen we dat graag”, reageerde Muijt. Het compliment aan de gemeente werd expliciet meegegeven aan wethouder Hoek.

Samenwerking met onderwijs- en zorgveld
Ook het bieden van werkgelegenheid aan sociaal zwakkeren of kansarmen op de arbeidsmarkt kwam ter sprake. Een oproep die eerder door locatiemanager Huib Dorst van De Schutse uit Oud-Vossemeer aan de SGP fractie werd meegegeven kon deze morgen worden doorgegeven aan de aanwezige ondernemers. Denk eens na over mogelijkheden om bewoners van De Schutse een zogenaamde ‘buitenshuis-werken-plek’ aan te bieden. Eén van de aanwezige ondernemers gaf aan niet van de mogelijkheid af te weten. “De Schutse heeft mij nooit benaderd”. Wethouder Hoek gaf aan dat de SGP juist daarom graag als verbinder optreed.

Goede bijeenkomst, smaakt naar meer
“Een nuttige bijeenkomst en hopelijk een opmaat naar een toekomstige bijeenkomst”, reageerde een andere ondernemer na afloop. Een tip die de Thoolse SGP meeneemt en ook graag invult.

Hoe ondernemend bent u? Een terechte vraag. Welke stappen zet de Thoolse SGP om in contact te komen en te blijven met ondernemers. Wat doet de ondernemer zelf om een optimale samenwerking te bereiken met de politiek? Met deze vraag werd het ondernemersontbijt afgesloten.