16 juli 2015
SGP krijgt positieve reactie op vragen over toegankelijkheid website
De SGP vindt goede dienstverlening belangrijk en heeft zich de afgelopen maanden steeds positief uitgesproken over de werkwijze van het KlantContactCentrum in combinatie met de nieuwe website.
Uit metingen is gebleken dat mensen zeer snel geholpen worden door de nieuwe werkwijze en het merendeel van de vragen wordt digitaal gesteld en beantwoord.
Daarom houden wij de mate van dienstverlening nauwlettend in de gaten en zijn wij ook zeer benieuwd naar de reactie van het college. We zijn ook een beetje verrast, omdat de website juist voldoet aan de nieuwe landelijke regelgeving en daarmee ook aan de toegankelijkheid voor slechtzienden. Een categorie mensen waar goede informatievoorziening even belangrijk voor is als alle inwoners van Tholen.
Wij hopen dan ook dat of de onderzoekers het mis hebben of dat er snel maatregelen worden getroffen om de website alsnog aan de richtlijnen te laten voldoen.
De reactie die we kregen op de vragen was gelukkig positief.
Schriftelijke vraag(art. 40 RvO raad)
|
|
Per onderwerp afzonderlijk formulier gebruiken Indienen via het e-mailadres griffie@tholen.nl |
|
|
|
Nummer (in te vullen door griffie) |
|
Datum ontvangst raadsgriffie |
|
Datum |
26 mei 2015 |
Vraag wordt gesteld aan |
Wethouder Dienstverlening |
Naam vragensteller |
P. Kraamer, fractie SGP |
Verzocht wordt de volgende vraag (vragen) te beantwoorden |
|
Toelichting (indien nodig) |
Wij hebben vanuit de media vernomen dat de website van de Gemeente Tholen niet voldoet aan de richtlijnen voor toegankelijkheid voor slechtzienden. De nieuwe website is per 1 januari 2015 live gegaan. In het begin van dit jaar heeft de raad vragen gesteld over de uitstraling van de website. Toen is door het college het antwoord gegeven dat men gebonden is aan nieuwe landelijke regelgeving, waar de nieuwe website volledig aan voldoet, en dat men daarmee beperkt is in eigen keuzes. |
|
|
Antwoord van college/ burgemeester indien schriftelijk antwoord wordt gegeven * (in te vullen door afdeling) |
|
Datum beantwoording (in te vullen door afdeling) |
|
|
|
Ingeleverd bij de griffie (in te vullen door griffie) |
|
|
|
* afspraak is om, indien mogelijk, mondeling antwoord te geven in de eerstvolgende vergadering |