14 december 2015

SGP-jongeren Tholen organiseren debatavond over Vluchtelingenbeleid op Tholen

Op vrijdagavond 11 december organiseerden de SGP-jongeren van Tholen een debatavond over het vluchtelingenbeleid op Tholen. Deze avond werd gehouden in de Meulvliet. Voor deze locatie was gekozen vanwege de associatie met de opvang van vluchtelingen, die een week eerder hier plaatsvond.
Gedurende de avond, waar vertegenwoordigers aanwezig waren van bijna alle politieke partijen van Tholen, werd aan de hand van stellingen gediscussieerd. Diverse stellingen over het vluchtelingenbeleid kwamen aan bod. De meningen waren bij sommige stellingen verdeeld, ook onder de politieke vertegenwoordigers. Ook vanuit de zaal kwamen diverse reacties los. ´Waarom duurt de crisisopvang slechts drie dagen?’ of: ‘Tast permanente huisvesting van vluchtelingen niet het karakter van Tholen aan?’ of: ‘Wat heeft Tholen te bieden aan vluchtelingen?’
Ook kwam naar voren hoe we vanuit Bijbels perspectief naar het vraagstuk moeten kijken. Duidelijk was dat we barmhartig naar onze naasten moeten zijn en deze naaste lief moeten hebben als onszelf. De stelling ‘Vluchtelingen: een oordeel of een voordeel’ was vanuit Bijbels oogpunt een lastige stelling. Na deze avond was wel duidelijk dat het vluchtelingenvraagstuk niet zomaar is opgelost.

SGP-jongeren Tholen bedankt middels deze weg alle aanwezigen voor hun positieve inbreng. Wat ons betreft was het een geslaagde avond!