10 januari 2018

SGP er op uit in de natuur

Net als 4 jaar geleden bereid de SGP-fractie zich met een teambuilding voor op de nieuwe raadsperiode. Een mooi moment om even los van de politieke hectiek met elkaar op te trekken met de voeten in de natte slik.

Dit keer is gekozen voor onze buren in het prachtige natuurgebied rondom Hoeve Hildernisse te Bergen op Zoom. Een oude boerderij die vóór de aanleg van de Oesterdam buitendijks gelegen was. Het zeewater kwam tot aan de Brabantse Wal.

De naam verwijst naar het verdronken dorpje Hildernisse dat hier ooit gelegen heeft. Op 6 januari 2018 zaten de eerste 11 kandidaten van de kieslijst en de steunfractie al vroeg bij het haardvuur aangeschoven in de monumentale hoeve. Beheerder en bewoner Tiny Arts deed hier het verhaal van de geschiedenis van boerderij en omgeving. Zelfs politieke onderwerpen kwamen aan bod, zoals de eventuele gevolgen voor het gebied bij hoge waterstanden op de rivieren. In extreme omstandigheden kan het Volkerak-Zoommeer gebruikt worden als waterbuffer. Daar heeft Tholen mee te maken en ook in Brabant is dit een issue. Na een boeiend verhaal werd een stevige wandeltocht gehouden, waarbij de vogelhut en uitkijktoren van de Kraaijenberg werden aangedaan. Onderweg moesten verschillende opdrachten worden uitgevoerd. Zoals het met houten blokjes en tonnen aan touwen communiceren onder en op de uitkijktoren. Een mooi gebied wat is aan te bevelen voor een mooie wandeling!