6 juli 2017

Ludieke deelname aan jaarmarkt geeft pittige discussies

De SGP was afgelopen zaterdag aanwezig op de jaarmarkt van de Gereformeerde Gemeente van Tholen. Ondanks een regenachtige start van de markt konden de bezoekers aan de jaarmarkt droog spijkerslaan in de stand van de SGP. Stevige spijkers in een degelijke houten balk. Niet zomaar! Met de spijkers konden de bezoekers hun mening geven over een drietal actuele onderwerpen: recreatie op Tholen, woongenot op Tholen en de Kruittoren.

Hoewel de ludieke insteek, de SGP timmert aan de weg, werd gewaardeerd, ontstonden er levendige en pittige discussies over de thema’s. Natuurlijk werden er tijdens de markt geen spijkers met koppen geslagen over dit thema, maar hebben de discussies volop input opgeleverd voor de fractieleden van de SGP. Dat was natuurlijk ook het doel volgens Ruud Muijt, lid van de campagnecommissie.

Niet enkel tijdens verkiezingstijd is de SGP zichtbaar in de samenleving, maar met groot regelmaat is de SGP zichtbaar en gaat zij de gesprekken aan met de inwoners van Tholen. Onlangs nog met deelname aan de truckersrit en door de standjes op diverse braderieën en markten. Met de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 in het vooruitzicht is bezinning op tal van thema’s nodig.

Gesprekken als afgelopen zaterdag leveren waardevolle informatie op die in het verkiezingsprogramma dat geschreven wordt kan worden verwerkt. Ook de jeugd kon zich in de SGP stand prima vermaken door het kleuren en vouwen van een heuse SGP hoed.

Aan ouders en kinderen werd gedacht, waarmee de Thoolse SGP één van haar standpunten concreet vorm gaf: vóór het gezin!