10 juli 2021

Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Inmiddels zijn de voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen al in volle gang. De door het bestuur ingestelde selectieadviescommissie (SAC) zoekt geschikte personen die als gemeenteraadslid voor de SGP kunnen dienen. Er worden gesprekken met potentiële kandidaten gevoerd. Vervolgens stelt de SAC een gemotiveerde advieslijst op die terug gaat naar het bestuur. Medio november 2021 zal deze aan de leden worden voorgelegd. Uiteindelijk bekrachtigt de ledenvergadering de definitieve kandidatenlijst. We hopen dat er weer voldoende mannen beschikbaar zijn om dit mooie werk ter hand te nemen. Christelijke politiek is juist in deze tijd hard nodig!

Ook is er een ingesteld. Deze commissie schrijft het verkiezingsprogramma. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een format wat de kiesverenigingen ontvangen van het Partijbureau van de SGP. Vervolgens wordt dit helemaal herschreven en ingevuld naar de lokale situatie. Een stevige klus die ook het nodige werk vergt.

En natuurlijk is er dan ook nog de campagnecommissie (CC). Aan hen de taak om het verkiezingsprogramma overtuigend onder de aandacht te brengen van de Thoolse kiezers én van onze eigen achterban. Ook de CC is inmiddels druk bezig met het maken van plannen hiervoor.

Wilt u een bijdrage leveren aan de campagne van de komende gemeenteraadsverkiezingen? Dan kan dat door een bedrag over te maken via deze link: https://qrcode.ideal.nl/qr7.ideal.nl/784ad491-6cf5-4916-aea9-3dbaa6916c9b  of via een overschrijving naar NL02 RBRB 068.41.85.423 t.n.v. SGP Kiesvereniging Tholen. Bij voorbaat dank!