29 januari 2015

Dienstverlening Gemeente Tholen fors verbeterd

“De burger heeft het meest direct met de gemeente te maken als het gaat om dienstverlening. De SGP wil de kwaliteit van de dienstverlening onverminderd hoog houden, waarbij de klanttevredenheid van burgers een belangrijke toets is. De eenvoud staat centraal. Hierbij moeten digitale hulpmiddelen verbeterd worden. De burger moet op een vlotte en directe manier contact kunnen hebben met de overheid. De interne bedrijfsvoering moet zo mogelijk nog slimmer gaan functioneren. De gemeente weegt bewust af welke taken worden opgepakt en welke wijze van uitvoeren daar heb best bij past.”

Deze tekst uit ons verkiezingsprogramma zagen wij vanavond (28/1) verzilverd. In de commissie bestuurszaken presenteerde het college de eerste resultaten van de nieuwe aanpak van de Gemeente Tholen op het gebied van dienstverlening. Een nieuwe klantgerichte website, kortere doorlooptijden van aanvragen, digitaal aanvragen van allerhande benodigde documenten, één loket waar de meest  gestelde vragen direct beantwoord worden.

Achter deze verandering schuilt een geweldige operatie die binnen het gemeentehuis heeft plaats gevonden, namelijk een efficiëntere manier van werken en dingen anders doen. We zijn blij dat de eerste tekenen hoopgevend zijn en zien er naar uit dat het Klant Contact Centrum en de website het komend jaar verder uitgebouwd worden totdat vele producten online beschikbaar zijn. Wat ons betreft is de volgende stap het verlagen van de regeldruk voor ondernemers.