9 december 2014

Commotie rondom nieuwe ambtenaren

Vanavond was de SGP fractievoorzitter Peter Kraamer te gast in het radioprogramma 1 op straat. Dit naar aanleiding van kamervragen die door D66 zijn gesteld aan minister Plasterk over het aanstellen van drie gewetensbezwaarde trouwambtenaren in Tholen. En met name vanwege het feit dat ze kort voor de ingangsdatum van de nieuwe wetgeving zijn aangesteld. Onvoorstelbaar dat er zo’n commotie ontstaat over het feit dat er een diversiteit aan ambtenaren wordt aangesteld. Er zijn namelijk naast de twee niet-gewetensbezwaarden ook nog voldoende eerder aangestelde ambtenaren beschikbaar. Een diversiteit die terug te zien is in de Thoolse samenleving.  Waar is de tolerantie gebleven waar we in Nederland ons mond vol van hebben? Onze fractie heeft betoogd dat mensen van elk geslacht in Tholen de gelegenheid hebben om zich te laten trouwen. Wat wij vanavond overigens ook beluisterd hebben is dat er veel intolerantie vanuit de samenleving is richting homoseksuelen. Dat gaat zelfs zo ver dat mensen geïntimideerd worden. Dat vinden wij onacceptabel. Los van het feit hoe we van mening kunnen verschillen dienen we elkaar in onze waarde te laten. Maar laten we ook in dit soort processen de nuchterheid bewaren en gewoon de dingen doen die we met elkaar moeten doen.

Om het programma terug te luisteren:  http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-programma/2463/2014-12-09